Waarom en wanneer moet ik de meterstanden doorgeven?

Er zijn verschillende momenten waarop wij u om meterstanden kunnen vragen.

  • Start van de leveringsovereenkomst: om de overstap naar SEFE Energy af te kunnen ronden ontvangen wij graag per ingangsdatum van de overeenkomst de meterstanden. Deze worden ingediend bij de netbeheerder en doorgestuurd naar uw huidige, vorige leverancier.

  • Opstellen afrekening: om ervoor te zorgen dat u een afrekening ontvangt voor het daadwerkelijke verbruik, vragen wij periodieke standen op. Op basis hiervan wordt de afrekening opgesteld.

Wat gebeurt er met mijn meterstanden?

Op basis van de meterstanden wordt uw werkelijke energieverbruik bepaald en op basis daarvan krijgt u van ons de afrekening. Op de afrekening worden ook de meterstanden vermeld.

Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

​U kunt uw meterstanden doorgeven via Mijn SEFE Energy (wannneer u bericht van ons heeft ontvangen waarin wij vragen de meterstanden door te geven).

Hulp nodig bij het aflezen of doorgeven van de standen? Bekijk dan de handleidingen:

Meterstanden aflezen
Meterstanden doorgeven

Ik heb een slimme meter. Moet ik dan nog steeds mijn meterstanden doorgeven?

Wanneer uw gas- en/of elektriciteitsaansluiting beschikt over een slimme meter dan hoeft u geen meterstanden door te geven, behalve wanneer wij u hier om vragen. In dit geval ontvangt u van ons een e-mail met het verzoek om de standen door geven.

Instellingen slimme meter

Wilt u via uw slimme meter meer inzicht in uw verbruik? Dan kunt u via Mijn SEFE Energy instellen dat de meterstanden iedere dag automatisch worden uitgelezen. Ga hiervoor naar Mijn SEFE Energy en kies voor het menu onderdeel 'verbruiken'. Via het onderdeel 'Slimme meter instellingen' kunt u de optie voor het dagelijks uitlezen aan of uit zetten.

 

 

Heeft u vragen over meterstanden en/of verbruiken?
  • Een overzicht van de gefactureerde verbruiken kunt u terugvinden in Mijn SEFE Energy op de pagina 'Verbruiken'.
  • Wanneer u vragen heeft over de meterstanden en nog geen afrekening heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@sefe-energy.nl of 0800 - 4297767.
  • Gaat het om meterstanden en/of verbruiken van een grootverbruik aansluiting, dan kunt u contact opnemen met uw meetverantwoordelijke.
Instellingen slimme meter

Wilt u via uw slimme meter meer inzicht in uw verbruik? Dan kunt u via Mijn SEFE Energy instellen dat de meterstanden iedere dag automatisch worden uitgelezen. Ga hiervoor naar Mijn SEFE Energy en kies voor het menu onderdeel 'verbruiken'. Via het onderdeel 'Slimme meter instellingen' kunt u de optie voor het dagelijks uitlezen aan of uit zetten.

Handleidingen meterstanden

Wilt u weten hoe u de meter moet aflezen of hoe u meterstanden kunt doorgeven via Mijn SEFE Energy? Bekijk dan de handleidingen:

Meterstanden aflezen
Meterstanden doorgeven