Hulp & Service Vind hier het antwoord op jouw vraag

Veelvoorkomende onderwerpen Vind meer informatie over jouw vraag

Hulp nodig?

Heb je toch nog hulp nodig of wil je iemand van het team spreken, neem dan contact op.
Klantenservice op dit moment gesloten.

Veelgestelde vragen

Hebben jullie een online portaal?

We maken het graag zo makkelijk mogelijk voor onze klanten en partners. Daarom kun je gebruik maken van Mijn SEFE Energy, de online klantomgeving waarmee je al je energiezaken zelf regelt.

Klik hier voor meer informatie.

Heb je vragen over meterstanden en/of verbruiken?
  • Een overzicht van de gefactureerde verbruiken kun je terugvinden in Mijn SEFE Energy op de pagina 'Verbruiken'.
  • Wanneer je vragen hebt over de meterstanden en nog geen afrekening heeft ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@sefe-energy.nl of 0800 - 4297767.
  • Gaat het om meterstanden en/of verbruiken van een grootverbruik aansluiting, dan kunt je contact opnemen met de meetverantwoordelijke.
Kan ik een kopie van een factuur ontvangen?

Facturen kun je heel eenvoudig bekijken en downloaden via Mijn SEFE Energy.

Wanneer ontvang ik een afrekening?

Er zijn verschillende situaties mogelijk:

  • Ongeveer 12 maanden na de laatste, bij ons bekende, stand ontvang je van ons het verzoek om de actuele meterstanden door te geven. Op basis hiervan wordt de jaarafrekening opgesteld.
  • Bij de overstap naar een andere leverancier wordt op basis van de ontvangen eindmeterstanden de eindafrekening opgesteld.
  • Na ontvangst van de meterstanden, opgenomen bij een fysiek meetmoment door jouw netbeheerder, wordt de tussentijdse afrekening opgesteld.
  • Bij een verhuizing naar een ander adres. De standen die je noteert bij de sleuteloverdracht moet je aan ons doorgeven, zodat wij deze als startstand/eindstand kunnen verwerken.
  • Wanneer het Kamer van Koophandel nummer wijzigt moet een nieuwe overeenkomst worden opgesteld.
  • Sommige aansluitingen (grootverbruik) worden maandelijks afgerekend op basis van het daadwerkelijk verbruik. In dit geval worden de verbruiken de opvolgende maand in rekening gebracht.
Wat moet ik doen bij een verhuizing?

Ben je klant bij SEFE Energy en ga je verhuizen, dan kun je via Mijn SEFE Energy de verhuizing aan ons doorgeven. Log in op Mijn SEFE Energy en ga naar het menu-item 'Direct regelen'. Via het onderdeel 'Contractwijzigingen', 'Verhuizing doorgeven' kun je de wijziging doorgeven.

Verhuis je en stapt u over naar SEFE Energy? Vraag dan bij jouw huidige leverancier de einddatum van jouw contract op. Zo voorkom je dat je ongewild contractbreuk pleegt en een eventuele boete riskeert.

Hoe kom ik in contact met de klantenservice van SEFE Energy?

Onze klantenservice kun je het beste bereiken via onze klantenservice contactpagina.

Wat kan ik doen via Mijn SEFE Energy?

Via Mijn SEFE Energy kun je online uw energiezaken regelen. Je kunt meterstanden doorgeven, facturen bekijken, gegevens van contactpersonen wijzigen, locaties toevoegen en nog veel meer.

Bekijk hier de handleidingen:               

Registreren bij Mijn SEFE Energy  

PDF Video

Inloggen    

PDF Video

E-mailadres wijzigen

PDF Video

Wachtwoord wijzigen/vergeten

PDF  Video

Contactpersonen wijzigen

PDF Video

Bankgegevens wijzigen

PDF Video

Termijnbedrag wijzigen

PDF Video

Meterstanden doorgeven

PDF Video

Slimme meter instellingen aanpassen 

PDF Video

Facturen bekijken en downloaden

PDF Video

Verbruikgegevens bekijken en downloaden

  Video

Locaties aan- en afmelden

  Video

Contractgegevens bekijken en aansluitgegevens exporteren

  Video
     
opens in new window