Hulp & Service Vind hier het antwoord op jouw vraag

Veelvoorkomende onderwerpen Ontdek onze informatie over gegevens wijzigen

Onze handige service omgeving verzamelt alles wat je moet weten over het beheer van jouw zakelijke energie op één plek.

Bekijk enkele van onze meest voorkomende onderwerpen.

Hulp nodig?

Heb je toch nog hulp nodig of wil je iemand van het team spreken, neem dan contact op.
Klantenservice op dit moment gesloten.

Veelgestelde vragen Vragen over gegevens wijzigen

Hebben jullie een online portaal?

We maken het graag zo makkelijk mogelijk voor onze klanten en partners. Daarom kun je gebruik maken van Mijn SEFE Energy, de online klantomgeving waarmee je al je energiezaken zelf regelt.

Klik hier voor meer informatie.

Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

​Je kunt jouw meterstanden doorgeven via Mijn SEFE Energy (wanneer je bericht van ons hebt ontvangen waarin wij vragen de meterstanden door te geven).

Kan ik een kopie van een factuur ontvangen?

Facturen kun je heel eenvoudig bekijken en downloaden via Mijn SEFE Energy.

Hoe wijzig ik mijn betaalwijze?

Uiteraard is het mogelijk om jouw betaalwijze te wijzigen. Er zijn twee mogelijkheden:

  1. De betaalwijze staat ingesteld op overboeking, maar je wil via automatische incasso betalen. Dit kun je wijzigen via Mijn SEFE Energy 

  2. De betaalwijze staat ingesteld op automatische incasso, maar je wil via overboeking betalen. Dit kun je wijzigen via Mijn SEFE Energy 

Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, ontvang je van ons via e-mail een bevestiging.
De betaalwijze kan niet met terugwerkende kracht verwerkt worden. De wijziging wordt toegepast vanaf de eerstvolgende factuur.

Wat is een afrekening?

Op de afrekening vind je het verbruik over een bepaalde periode terug met de bijbehorende kosten. Naast de kosten voor het verbruik worden op de afrekening ook de kosten van het landelijke en regionale netbeheer, de energiebelasting en de btw over de betreffende periode weergegeven. De totale kosten van het daadwerkelijk verbruik worden verrekend met de door jou betaalde termijnbedragen over deze periode.

Hier kun je een voorbeeld van de afrekening vinden.

Via Mijn SEFE Energy kunt je jouw facturen downloaden en bekijken. 

Kan de hoogte van mijn maandelijks termijnbedrag aangepast worden?

Je kunt jouw maandelijkse termijnbedrag heel eenvoudig zelf aanpassen via Mijn SEFE Energy. Ontvang je facturen op basis van kwartaaltermijnbedragen of heb je meer dan 25 aansluitingen op het account, dan kijken wij graag samen met jou naar de mogelijkheden om het termijnbedrag aan te passen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@sefe-energy.nl of 0800-4297767.

Waar kan ik zien hoe het termijnbedrag is opgebouwd?

In de factuur voor het termijnbedrag vind je de specificatie waarin je kunt zien hoe het termijn bedrag is opgebouwd. Deze specificatie wordt maandelijks meegestuurd in de factuur.

Via Mijn SEFE Energy, bij het menu item ‘facturen’ kun je jouw facturen van het termijnbedrag en de specificatie hiervan inzien.

Wat is het verschil tussen een leverings- en correspondentieadres?

Leveringsadres: dit is het adres waarop wij gas en/of elektriciteit leveren.

Correspondentieadres: dit is het adres wat op al onze correspondentie wordt weergegeven. Denk hierbij aan het adres in de aanhef van de facturen. Dit adres wordt niet daadwerkelijk gebruikt om correspondentie naartoe te sturen. Deze ontvang je uitsluitend per e-mail op het bij ons bekende e-mailadres.

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

Je kunt jouw contactgegevens wijzigen via Mijn SEFE Energy, bij het menu-item 'Uw gegevens':

  • Contactpersonen wijzigen: via het menu-item 'contactpersonen' zie je een overzicht van de huidige contactgegevens. Deze gegevens kun je wijzigen door de betreffende contactpersoon aan te klikken. Via de oranje button 'wijzigen' kom je op de pagina waar je de wijziging door kunt geven. Als je de wijziging(en) hebt doorgevoerd en via de button heeft bevestigd, ontvang je per e-mail een bevestiging.
  • Contactpersoon toevoegen: je gaat hiervoor naar het menu-item 'Contactpersonen'. Via de button 'Toevoegen' kun je een nieuwe contactpersoon instellen. Als je de nieuwe contactgegevens hebt ingevuld en via de button heeft bevestigd, ontvang je per e-mail een bevestiging. Hierna kun je voor deze contactpersoon aangeven welke communicatie (contracten, facturen en/of kopie communicatie) hij/ zij dient te ontvangen. Hiervoor ga je naar 'Communicatie-instellingen'.
  • Communicatie-instellingen instellen/ wijzigen: via het menu-item 'Contactpersonen' zie je een overzicht van de huidige communicatie-instellingen. Hier kun je terugvinden welke communicatie naar welke contactpersoon en bijhorend e-mailadres wordt gestuurd. Door het plaatsen van een vinkje geef je per contactpersoon aan welke communicatie door hem/ haar ontvangen moet worden. Als je de communicatie-instellingen hebt ingesteld en via de button heeft bevestigd, ontvang je per e-mail een bevestiging.
Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens wijzigen?
Hoe kan ik de gegevens op mijn leveringsovereenkomst controleren?
Waar vind ik het leveringstarief?
Waar kan ik de looptijd van mijn overeenkomst vinden?
Hoe meld ik een nieuw pand/nieuwe aansluiting aan?
Hoe kan ik mijn leveringsovereenkomst voortijdig opzeggen?
Wat kan ik doen via Mijn SEFE Energy?
Zijn er gebruikershandleidingen voor Mijn SEFE Energy?
Hoe kan ik mijn verbruiksgegevens online bekijken?
opens in new window