Meterstanden doorgeven

Hulp nodig?

Heb je toch nog hulp nodig of wil je iemand van het team spreken, neem dan contact op.
Klantenservice op dit moment gesloten.

Waarom meterstanden doorgeven

Er zijn verschillende momenten waarop wij om meterstanden kunnen vragen.

  • Start van de leveringsovereenkomst: om de overstap naar SEFE Energy af te kunnen ronden ontvangen wij graag per ingangsdatum van de overeenkomst de meterstanden. Deze worden ingediend bij de netbeheerder en doorgestuurd naar jouw huidige/vorige leverancier.

  • Opstellen afrekening: om ervoor te zorgen dat je een afrekening ontvangt voor het daadwerkelijke verbruik, vragen wij periodieke standen op. Op basis hiervan wordt de afrekening opgesteld.

Op basis van de meterstanden wordt jouw werkelijke energieverbruik bepaald en op basis daarvan krijg je van ons de afrekening. Op de afrekening worden ook de meterstanden vermeld.

Wanneer je een slimme meter hebt, hoef je geen meterstanden door te geven, behalve wanneer wij hierom vragen. Bijvoorbeeld in geval van een storing. Dan ontvang je van ons een e-mail met het verzoek de standen door geven.

Hoe geef je de meterstanden door?

Je kunt de meterstanden doorgeven via Mijn SEFE Energy. Dit kan alleen wanneer je bericht van ons hebt ontvangen waarin wij vragen de meterstanden door te geven. Heb je geen bericht ontvangen, dan hebben wij (nog) geen standen nodig en is het niet mogelijk om deze online door te geven.

Hulp nodig bij het aflezen of doorgeven van de standen? Bekijk dan de handleidingen:

Heb je een vraag? Veelgestelde vragen

Handleidingen meterstanden aflezen

Wil je weten hoe je de meter moet aflezen of hoe je meterstanden kunt doorgeven via Mijn SEFE Energy? Bekijk dan de handleidingen:

Meterstanden aflezen
Meterstanden doorgeven

Instellingen slimme meter

Wil je via de slimme meter meer inzicht in jouw verbruik? Dan kun je via Mijn SEFE Energy instellen dat de meterstanden elke dag automatisch worden uitgelezen. Ga hiervoor naar Mijn SEFE Energy en kies voor het menu onderdeel 'verbruiken'. Via het onderdeel 'Slimme meter instellingen' kun je de optie voor het dagelijks uitlezen aan of uit zetten.

Heb je vragen over meterstanden en/of verbruiken?
  • Een overzicht van de gefactureerde verbruiken kun je terugvinden in Mijn SEFE Energy op de pagina 'Verbruiken'.
  • Wanneer je vragen hebt over de meterstanden en nog geen afrekening heeft ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@sefe-energy.nl of 0800 - 4297767.
  • Gaat het om meterstanden en/of verbruiken van een grootverbruik aansluiting, dan kunt je contact opnemen met de meetverantwoordelijke.
Ik heb een slimme meter. Moet ik dan nog steeds mijn meterstanden doorgeven?

Wanneer jouw gas- en/of elektriciteitsaansluiting beschikt over een slimme meter dan hoef je geen meterstanden door te geven, behalve wanneer wij hier om vragen. In dit geval ontvang je van ons een e-mail met het verzoek om de standen door geven.

Instellingen slimme meter

Wil je via de slimme meter meer inzicht in jouw verbruik? Dan kun je via Mijn SEFE Energy instellen dat de meterstanden iedere dag automatisch worden uitgelezen. Ga hiervoor naar Mijn SEFE Energy en kies voor het menu onderdeel 'verbruiken'. Via het onderdeel 'Slimme meter instellingen' kun je de optie voor het dagelijks uitlezen aan of uit zetten.

 

Wat gebeurt er met mijn meterstanden?

Op basis van de meterstanden wordt jouw werkelijke energieverbruik bepaald en op basis daarvan krijg je van ons de afrekening. Op de afrekening worden ook de meterstanden vermeld.

Waarom en wanneer moet ik de meterstanden doorgeven?
Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?
Wanneer ben ik een grootverbruiker?
Hoe kan ik mijn verbruiksgegevens online bekijken?
opens in new window