Automatische incasso

Hulp nodig?

Heb je toch nog hulp nodig of wil je iemand van het team spreken, neem dan contact op.
Klantenservice op dit moment gesloten.

Mis nooit meer een betaling Voorkom de rompslomp van maandelijkse overboekingen

Door jouw zakelijke energierekening via automatische incasso te betalen, hoef je je geen zorgen meer te maken over maandelijkse betalingen en is de kans kleiner dat je een betaling mist. Veel van onze klanten kiezen voor deze optie en weten dat de betaling van hun maandelijkse gas- en elektriciteitsfacturen goed is geregeld.

De voordelen van het betalen via automatische incasso

Wij geven onze klanten altijd het advies om facturen via automatische incasso te betalen. Je hebt zo geen omkijken naar de betaling en voorkomt te late betalingen.

Hoewel je de facturen ook kunt betalen via overboeking, is het betalen van via automatische incasso de eenvoudigste manier van betalen. Elke maand wordt het totaalbedrag van jouw factuur automatisch van de rekening afgeschreven.

Dat betekent dat er geen late betalingen zullen zijn en dat er geen tijd besteed hoeft te worden aan het handmatig betalen van de facturen.

Hoe wijzig je de betaalwijze naar automatische incasso?

De betaalwijze aanpassen van overboeking naar automatische incasso doe je via Mijn SEFE Energy.

Heb je een vraag? Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn betaalwijze?

Uiteraard is het mogelijk om jouw betaalwijze te wijzigen. Er zijn twee mogelijkheden:

  1. De betaalwijze staat ingesteld op overboeking, maar je wil via automatische incasso betalen. Dit kun je wijzigen via Mijn SEFE Energy 

  2. De betaalwijze staat ingesteld op automatische incasso, maar je wil via overboeking betalen. Dit kun je wijzigen via Mijn SEFE Energy 

Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, ontvang je van ons via e-mail een bevestiging.
De betaalwijze kan niet met terugwerkende kracht verwerkt worden. De wijziging wordt toegepast vanaf de eerstvolgende factuur.

Mijn termijnbedrag is gewijzigd. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat het termijnbedrag op jouw factuur voor januari anders is dan op de factuur voor december van het voorgaande jaar. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn.

Nieuwe overeenkomst

Heb jij een nieuwe overeenkomst met ons gesloten en gaat deze op 1 januari in? Dan kan het zijn dat de afgesproken tarieven en/of volumes anders zijn dan in de vorige overeenkomst. Dit kan dus zorgen voor een ander termijnbedrag. Ook de verandering naar een Vrij overeenkomst zorgt voor een ander termijnbedrag, omdat de tarieven voor dit type overeenkomst anders zijn.

Overeenkomst met variabele tarieven (Flexibel overeenkomst)

Variabele tarieven bewegen mee met de energieprijzen op de markt. De energiemarkten zijn continu in beweging. Door allerlei ontwikkelingen in het weer maar ook op politiek, sociaal en economisch vlak in Nederland, Europa en daarbuiten beweegt de gasmarkt omhoog of juist naar beneden. Jouw factuur kan daardoor per keer verschillen.

Energiebelasting

Het termijnbedrag bestaat niet alleen uit leveringskosten, maar onder andere ook uit belastingen en eventuele kosten voor de netbeheerder. Deze bedragen worden aan ons in rekening gebracht en belasten wij 1 op 1 aan jou door. Zijn deze tarieven gewijzigd, dan is het termijnbedrag ook anders.

Let op: maak je maandelijks het termijnbedrag handmatig aan ons over? Let er dan op dat je het bedrag op tijd aanpast. In december ontvang je de factuur voor januari.

Betaal je de facturen handmatig en heb je hier liever geen omkijken naar? Pas dan via Mijn SEFE Energy heel eenvoudig de betaalwijze aan naar automatische incasso.

opens in new window