Een kleine greep uit de zaken die je zelf online regelt.
Veel informatie en antwoorden zijn op onze website te vinden. Hieronder vind je een aantal van de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Bezoek dan eens onze service pagina.
We maken het graag zo makkelijk mogelijk voor onze klanten en partners. Daarom kun je gebruik maken van Mijn SEFE Energy, de online klantomgeving waarmee je al je energiezaken zelf regelt.
Klik hier voor meer informatie.
Je kunt jouw meterstanden doorgeven via Mijn SEFE Energy (wanneer je bericht van ons hebt ontvangen waarin wij vragen de meterstanden door te geven).
Facturen kun je heel eenvoudig bekijken en downloaden via Mijn SEFE Energy.
Uiteraard is het mogelijk om jouw betaalwijze te wijzigen. Er zijn twee mogelijkheden:
De betaalwijze staat ingesteld op overboeking, maar je wil via automatische incasso betalen. Dit kun je wijzigen via Mijn SEFE Energy
De betaalwijze staat ingesteld op automatische incasso, maar je wil via overboeking betalen. Dit kun je wijzigen via Mijn SEFE Energy
Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, ontvang je van ons via e-mail een bevestiging.
De betaalwijze kan niet met terugwerkende kracht verwerkt worden. De wijziging wordt toegepast vanaf de eerstvolgende factuur.
Op de afrekening vind je het verbruik over een bepaalde periode terug met de bijbehorende kosten. Naast de kosten voor het verbruik worden op de afrekening ook de kosten van het landelijke en regionale netbeheer, de energiebelasting en de btw over de betreffende periode weergegeven. De totale kosten van het daadwerkelijk verbruik worden verrekend met de door jou betaalde termijnbedragen over deze periode.
Hier kun je een voorbeeld van de afrekening vinden.
Via Mijn SEFE Energy kunt je jouw facturen downloaden en bekijken.
Je kunt jouw maandelijkse termijnbedrag heel eenvoudig zelf aanpassen via Mijn SEFE Energy. Ontvang je facturen op basis van kwartaaltermijnbedragen of heb je meer dan 25 aansluitingen op het account, dan kijken wij graag samen met jou naar de mogelijkheden om het termijnbedrag aan te passen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@sefe-energy.nl of 0800-4297767.
In de factuur voor het termijnbedrag vind je de specificatie waarin je kunt zien hoe het termijn bedrag is opgebouwd. Deze specificatie wordt maandelijks meegestuurd in de factuur.
Via Mijn SEFE Energy, bij het menu item ‘facturen’ kun je jouw facturen van het termijnbedrag en de specificatie hiervan inzien.
Je kunt jouw contactgegevens wijzigen via Mijn SEFE Energy, bij het menu-item 'Uw gegevens':
Voor de ingangsdatum van de overeenkomst heb je van ons een e-mail met de ‘Bevestiging overeenkomst’ ontvangen. Hierin vind je onder andere het leveringsadres waarover het gaat, de looptijd en de leveringstarieven terug. Alle gegevens over jouw leveringsovereenkomst(en) kun je ook terugvinden op Mijn SEFE Energy.
Het afgesproken leveringstarief vind je terug met Mijn SEFE Energy door naar het menu item ‘contracten’ te gaan. Hier worden de gegevens van jouw leveringsovereenkomst weergegeven.
De looptijd van de overeenkomst kun je via Mijn SEFE Energy terugvinden bij het menu item ‘contracten’.
Nieuw pand; nieuwe overeenkomst! Wanneer je een nieuw filiaal opent of een extra pand betrekt, dan kun je als klant van SEFE Energy eenvoudig een nieuwe leveringsovereenkomst afsluiten voor dit nieuwe pand. Log in bij Mijn SEFE Energy en ga naar het menu-item 'Direct regelen'. Via het onderdeel 'Contractwijzigingen', 'Nieuw adres' aanmelden' kun je het nieuwe adres voor energielevering doorgeven.
Wil je de overeenkomst met SEFE Energy voortijdig beëindigen, dan kan dat via Mijn SEFE Energy. Log in bij Mijn SEFE Energy en ga naar het menu-item 'Direct regelen'. Via het onderdeel 'Contractwijzigingen', 'Opzegging doorgeven' kun je de opzegging doorgeven.
Via Mijn SEFE Energy kun je online uw energiezaken regelen. Je kunt meterstanden doorgeven, facturen bekijken, gegevens van contactpersonen wijzigen, locaties toevoegen en nog veel meer.
Bekijk hier de handleidingen:
Registreren bij Mijn SEFE Energy |
Video | |
Inloggen |
Video | |
E-mailadres wijzigen |
Video | |
Wachtwoord wijzigen/vergeten |
Video | |
Contactpersonen wijzigen |
Video | |
Bankgegevens wijzigen |
Video | |
Termijnbedrag wijzigen |
Video | |
Meterstanden doorgeven |
Video | |
Slimme meter instellingen aanpassen |
Video | |
Facturen bekijken en downloaden |
Video | |
Verbruikgegevens bekijken en downloaden |
Video | |
Locaties aan- en afmelden |
Video | |
Contractgegevens bekijken en aansluitgegevens exporteren |
Video | |
Bekijk hier de handleidingen:
Registreren bij Mijn SEFE Energy |
Video | |
Inloggen |
Video | |
E-mailadres wijzigen |
Video | |
Wachtwoord wijzigen/vergeten |
Video | |
Contactpersonen wijzigen |
Video | |
Bankgegevens wijzigen |
Video | |
Termijnbedrag wijzigen |
Video | |
Meterstanden doorgeven |
Video | |
Slimme meter instellingen aanpassen |
Video | |
Facturen bekijken en downloaden |
Video | |
Verbruikgegevens bekijken en downloaden |
Video | |
Locaties aan- en afmelden |
Video | |
Contractgegevens bekijken en aansluitgegevens exporteren |
Video | |
Een overzicht van de gefactureerde verbruiken kun je terugvinden in Mijn SEFE Energy op de pagina 'Verbruiken'.
Gaat het om meterstanden en/of verbruiken van een grootverbruik aansluiting, dan kun je contact opnemen met jouw meetverantwoordelijke.
Heb je een slimme meter?
Met een slimme meter heb je makkelijk meer inzicht in je verbruik. Via Mijn SEFE Energy kun je namelijk instellen dat de meterstanden elke dag automatisch worden uitgelezen. Ga hiervoor naar Mijn SEFE Energy en kies voor het menu onderdeel 'verbruiken'. Via het onderdeel 'Slimme meter instellingen' kun je de optie voor het dagelijks uitlezen aan of uit zetten.